TSL Podcast Warm-Up: MANOLACO

11999303_10207465961229490_1845616487_2o

Όταν ακούς το όνομα Manolaco, υπάρχουν κάποια πράγματα-εικόνες που θα σου έρθουν στο μυαλό. Tech house, θετικά vibes, groovα, blend…

Πρόκειται για στοιχεία τα οποία υποσυνείδητα πέρασαν στο μυαλό σου, ακούγοντας το 32 ετών, σήμερα, dj, να παίζει ένα set σε κάποιο μεγάλο event ή και σε ένα tiny bar. Η τρέλα και η αγάπη που κουβαλάει για τη μουσική, άλλωστε, έχουν διαδώσει το ιδιαίτερο του στυλ από τεράστια clubs της Αθήνας και της Μυκόνου, σε μικρότερα αλλά εξίσου ξεχωριστά bars και clubs της υπόλοιπης χώρας.

Ένα στυλ που είναι αποτέλεσμα του αυθορμητισμού και της δημιουργικότητάς του, αν κρίνουμε από το τρόπο που προετοιμάζεται για τα sets του:

“Πιστεύω πως η πολλή προετοιμασία, καμιά φορά, μπορεί να χαλάσει την μαγεία του αυθόρμητου, του ζωντανού. Είναι σαν την διαφορά του να βλέπεις έναν σολίστ να εκτελεί live το έργο του και να ακούς το ίδιο έργο από ένα cd. Νομίζω πως αν γνωρίζεις καλά την μουσική σου και συγκεντρωθείς στο έργο σου κατά την εκτέλεση του το αποτέλεσμα θα είναι πιο ικανοποιητικό από το προσχεδιασμένο και με αρκετή δόση από την μαγεία της στιγμής που ποτέ δεν μπορείς να προβλέψεις στο σπίτι. Αυτό που πολλές φορές κάνω εγώ, είναι να συλλέξω απλά σε ένα folder γύρω στα 100 tracks, όσα δισκάκια πάνω κάτω θα χωρούσαμε και στο βαλιτσάκι, ώστε να αποφύγω να χάσω χρόνο ψάχνοντας κομμάτι ανάμεσα σε 100δες άλλα, που δεν ταιριάζουν με το συγκεκριμένο σετ”

Το setup που επιλέγει για τις εμφανίσεις του, του προσφέρει έτσι κι αλλιώς την ευελιξία που θα χρειαστεί για να “παίξει” μεταξύ των αγαπημένων του house και techno: 2 turntables με vinyls time-code, ένας τετρακάναλος μίκτης Allen Heath 92, ένα Laptop, ένα controller X1 NI και ένα εξωτερικό delay pedal της Boss.

Εύκολα καταλαβαίνει κανείς, πως τεχνολογία και Manolaco τα πάνε αρκετά καλά κι αυτό το παραδέχεται κι ο ίδιος:

“Το digital djing μου έχει ανοίξει έναν καινούριο δρόμο, στον οποίο μπορώ να επεμβαίνω στα tracks που παίζω και να προσθέτω τον εαυτό μου μέσα σ αυτά σε βαθμό που δεν μπορούσα πριν, ούτε με τους δίσκους ούτε με τα cds. Ακολουθώντας την τεχνολογία μπορείς να κάνεις τόσα καινούρια πράγματα που πριν ούτε καν φανταζόσουν. Πιστεύω πως το μέλλον ανήκει αναμφισβήτητα στο digital-live djing”

Φαντάζεστε, βέβαια, πως δεν έχουν όλα τα μαγαζιά τις προδιαγραφές να στηρίξουν ένα τέτοιο εξοπλισμό. Ωστόσο, ξέρει να προσαρμόζεται. Εξάλλου, όταν ξεκινούσε την καριέρα του σε ηλικία 17 ετών στο Azul στο Κολωνάκι, η τεχνολογία δε βρισκόταν στη φάση που βρίσκεται σήμερα. Η διάθεση και η όρεξή του όμως, είναι μάλλον στα ίδια επίπεδα:

“Δύο λόγους θυμάμαι πολύ έντονα που με ώθησαν τότε να ξεκινήσω. Ο ένας ήταν η προφανής αγάπη μου για την νύχτα, το clubbing και την διασκέδαση και ο άλλος ήταν πως ήθελα να αποδείξω το συντομότερο δυνατόν στους γύρω μου και στους γονείς μου, πως έχω ταλέντο και πως μπορώ μέσω της ενασχόλησης μου με το αντικείμενο, να είμαι ανεξάρτητος και να συντηρώ τον εαυτό μου μόνoς μου”

12020372_10207465970749728_1700054915_o

Όπως φαίνεται, αυτοί οι δύο λόγοι ήταν κάτι παραπάνω από αρκετοί για να τον φτάσουν σήμερα στο σημείο να έχει βρεθεί στα decks μαγαζιών όπως τα Fuzz, Luv, Shadow, Ammos, Blend Club και Cavo Paradiso, δίπλα σε καλλιτέχνες όπως οι Richie Hawtin, Ali Dubfire, Gaiser, Magda, Troy Pierce, Terry Francis, Ray Okpara, Nekes, Matthias Tanzmann, Raresh, Kreon & Lemos κ.ά., κερδίζοντας το σεβασμό των συναδέλφων του αλλά και του κοινού.

Με εργαλεία τις σπουδές του στη θεωρία και την αρμονία της μουσικής και τις επιρροές του από west coast hip-hop, detroit house αλλά και big beats, soul, funky και acid grooves, το 2002, έπαιξε ως κεντρικός dj στο Linardo της Πάρου. Ήταν μια εμφάνιση που αφενός δημιούργησε το συναισθηματικό δέσιμο που (όπως φαίνεται απ’ όσα λέει συχνά στα social media) διατηρεί με το συγκεκριμένο club, αφετέρου του έδωσε το εισιτήριο για να περιηγηθεί με το Majestic Crew του φίλου του Pascal Dj, σε μερικά από τα καλύτερα clubs (Home, Club 22, Hilton (Αθήνα), Motel, Danza, Plus X) και δίπλα σε καταξιωμένους jockeys όπως οι Kenny Carpenter, Mateos & Matos, Kenny Hawks, Roger Sanchez, Mr. V, Osunlade κ.ά.

“Είμαι από τα παιδιά που μεγάλωσαν ακούγοντας σχεδόν όλο το φάσμα της ηλεκτρονικής σκηνής. Διασκεδάζαμε το ίδιο τόσο στα house parties, όσο και στα progressive και στα techno. Θυμάμαι πως σε ηλικία 18 χρονών, ήμουν τόσο εθισμένος με τα parties, που έβγαινα σε αυτά 4 και 5 φορές την εβδομάδα. Πιστεύω πως όλα με επηρεάσαν το καθένα με τον τρόπο του και στο δικό του ποσοστό. Ο καλλιτέχνης που έχει σημαδέψει την παιδική μου ηλικία είναι αναμφισβήτητα ο Danny Tenaglia, ο οποίος εκείνη την εποχή συνδύαζε με τον καλύτερο τρόπο dark, deep, house και techno ήχους, πάντα με ένα elegant touch, που εμένα προσωπικά με έκανε να ανατριχιάζω”

θυμάται σήμερα ο ίδιος.

12019216_10207465963869556_1881452239_o

Η συνέχεια ιδανική. Συνεργασία με το Βlend, παραγωγές, συμμετοχές σε μεγάλα events… Ή μήπως δεν ήταν και τόσο εύκολα τα πράγματα;

“Η συνεργασία μου με το Blend ξεκίνησε το 2008, όταν και έπαιξα για πρώτη φορά σε party του Blend με καλεσμένο τον Terry Francis . Η κριτική του από τότε φίλου μου και manager του Blend, Lorenzo, αμέσως μετά το τέλος του σετ μου, δεν άφηνε και πολλά περιθώρια για θετικές σκέψεις, καθώς αρκέστηκε στο εξής… “μαύρο χάλι””

λέει γελώντας και συνεχίζει:

“Δεν το έβαλα ποτέ κάτω και αυτό είναι κάτι που πιστεύω πως μου αναγνωρίστηκε στην πορεία. Δούλεψα πολύ σκληρά, εκπαίδευσα το αυτί μου για πολλά χρόνια πηγαίνοντας ανελλιπώς σε όλα τα events του Blend και ακούγοντας μέρες ολόκληρες sets που μου έδινε ο Lorenzo ή ανακάλυπτα μόνος μου, με αποτέλεσμα, έπειτα από πολλή υπομονή και επιμονή και αφού ο ήχος που παρουσίαζα είχε ωριμάσει μέσα μου και πίστευα πως τον κατείχα, έκανα και πάλι την προσπάθεια μου, η οποία μέσα πάλι από πολλές δυσκολίες, πολλές ώρες ενασχόλησης και τριβής με το αντικείμενο, με έφεραν αυτή την στιγμή εδώ που είμαι, όπου είμαι. Δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα πετύχω ούτε αυτά που έχω πετύχει ως τώρα, όμως θυμάμαι πως μια ζωή αυτό ήθελα”

Και πράγματι έτσι είναι. Το αποτέλεσμα της προσπάθειάς του φαίνεται τόσο στην ποιότητα που διακρίνει κανείς στα sets του, όσο και στις μετέπειτα στιγμές που έζησε με το Blend και τις οποίες συγκαταλέγει στις κορυφαίες της καριέρα του:

“Χωρίς δεύτερη σκέψη, οι εμφανίσεις μου στο Cavo Paradiso από το 2007 μέχρι και σήμερα άλλα και τα τέσσερα Techniques που έχω συμμετάσχει ως resident του Blend, είναι οι πιο συγκλονιστικές εμπειρίες μου ως dj. Έχω παίξει κάποιες φορές και στο εξωτερικό, αλλά σαν το συναίσθημα του να παίζεις και να βρίσκεσαι δίπλα σε τόσο τεράστιες προσωπικότητες και μάλιστα όλα αυτά να διαδραματίζονται στα decks tou Cavo Paradiso ή του Gazi Music Hall και να έχεις από κάτω χιλιάδες clubbers να συγχρονίζονται στον ρυθμό που εσύ δίνεις, δεν συγκρίνεται με τίποτα άλλο που έχω ζήσει ως τώρα!”


Manolaco και Mikee μας ζεσταίνουν πριν την εμφάνιση των Joseph Capriati, Paco Osuna and Sam Paganini στο Gazi Music Hall.

Όσοι βρεθήκατε στη Μύκονο, τον ακούσατε και φέτος στο Cavo Paradiso, μεταξύ πολλών ακόμη gigs που έδωσε σε όλη την Ελλάδα. Θα αναρωτηθεί κάποιος… Μα πώς την παλεύει; Πότε προλαβαίνει να προετοιμαστεί πριν τα parties και πώς ξεκουράζεται ενδιάμεσα;

“Συνήθως δεν έχω χρόνο ούτε να προετοιμάσω τον εαυτό μου πριν το πάρτυ, ούτε να ξεκουραστώ μετά. Όσες φορές πάντως έχω τον χρόνο, χρησιμοποιώ και στις 2 περιπτώσεις την ίδια βιταμίνη. Τον ύπνο”

απαντά.

Στην πολυάσχολη ζωή ενός dj όπως ο Manolaco, προστίθενται σήμερα κι άλλες δραστηριότητες. Στις μέρες μας, ένας dj μπορεί να είναι παράλληλα, επιχειρηματίας, promoter, να τρέχει κάποιο δικό του project ή να έχει τη δική του δισκογραφική. Πώς φαίνεται στον ίδιο το πώς αλλάζει ο ρόλος του dj;

“Θα χρησιμοποιούσα καλύτερα τον όρο “εξελιχθεί” και αυτό γιατί το επάγγελμα του dj όπως όλα τα επαγγέλματα, καλλιτεχνικά και μη, από την στιγμή που εμφανίζονται και για όλη την πορεία τους, δεν σταματούν να εξελίσσονται, προσπαθώντας να ανταποκριθούν στις ανάγκες της εκάστοτε εποχής. Γνώμη μου είναι πως δεν είναι κακό να ασχολείσαι ούτε με το promotion της δουλειάς σου ούτε με την ανάπτυξη άλλων τρόπων επαφής με το κοινό, όπως η δημιουργία ενός party ή μιας δισκογραφικής εταιρίας, άλλωστε όλα έχουν κοινό παρονομαστή την μουσική. Αυτό που θεωρώ, όμως, εγώ απαραίτητο, είναι να είσαι ο εαυτός σου και ό,τι κάνεις, να το κάνεις με σοβαρότητα και με αγάπη”

Τι επιφυλάσσει το μέλλον για το Manolaco; Πέρα από την εμφάνισή του στο πολυαναμενόμενο Techniques, θα έχετε την ευκαιρία να τον ακούσετε αυτή την Κυριακή στο TSL Podcast, που επιστρέφει ανανεωμένο! Σε ό,τι έχει να κάνει με τα επόμενα σχέδιά του… επέλεξε να κρατήσει τα χαρτιά του κλειστά, λέγοντας με νόημα:

“Μελλοντικά σχέδια κάνω κάθε μέρα, άλλα από αυτά γίνονται πράξη και άλλα μένουν στα χαρτιά. Αυτά που είναι να γίνουν πράξη θα τα δείτε προσεχώς και δεν θα ήθελα να χαλάσω την έκπληξη”

Όσο για το Techniques;

“Το Techniques Festival που διοργανώνουμε με το Blend αναμένεται να αφήσει εποχή, καθώς τόσο τα ονόματα των Sven Vath kai Nina Kraviz όσο και το ότι το Blend γιορτάζει τα 10 χρόνια λειτουργίας του, δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία πως το συγκεκριμένο πάρτι θα το θυμόμαστε για πολλά χρόνια”

Είμαστε σίγουροι.

Ευχαριστούμε Manolaco!

Άκουσε δουλειές του Manolaco στο soundcloud και μάθε τα νέα του μέσα από το fb page του και την επίσημη ιστοσελίδα του Blend!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *